Clienti

Clienti

CONTRACTUL PENTRU SERVICIUL DE ALIMENTARE CU APA SI/SAU CANALIZARE MENAJERA SI PLUVIALA

Furnizarea si/sau prestarea serviciului de alimentare cu apa si de canalizare pentru locuitorii Cartierului Arhitectilor se realizeaza numai pe baza contractului incheiat cu Acvapur Dam. Modalitatea de incheiere si cuprinsul contractului de furnizare si/sau prestare a serviciilor de alimentare cu apa si/sau de canalizare sunt reglementate prin lege.

Contractul de furnizare si/sau prestare a serviciilor de alimentare cu apa si/sau de canalizare se incheie, de regula, pe perioada nedeterminata, iar prin acest contract sunt stabilite raporturile juridice dintre Acvapur-Dam si clienti/utilizatori.

Incheierea contractului

Pentru incheierea contractului de furnizare/ prestare a serviciilor de alimentare cu apa si/sau de canalizare sunt necesare, dupa caz, urmatoarele tipuri de documente:

  • titlul de proprietate sau dreptul de folosinta asupra imobilului;
  • actul identitate al proprietarului;
  • actul care atesta statutul juridic al persoanei juridice cu care se incheie contractul;
  • serie contor bransament (poza contorului si/sau proces verbal incheiat cu vanzatorul);

Modificarea contractului

Contractul de furnizare/ prestare a serviciilor de alimentare cu apa si/sau de canalizare poate fi modificat prin act aditional numai pentru urmatoarele situatii:

  • schimbarea adresei de corespondenta a titularului de contract
  • schimbarea persoanei care a fost imputernicita sa semneze contractul
  • modificari ale suprafetei construite si/sau neconstruite a imobilului
  • modificari ale numarului si tipului de persoane care locuiesc sau care desfasoara activitati in imobil
  • modificari ale caracteristicilor contorului de bransament

ASOCIATII DE LOCATARI

Acte necesare pentru incheierea contractului

  • copie sentinta civila definitiva si irevocabila de acordare a personalitatii juridice
  • copie Certificat Inregistrare Fiscala
  • copie proces verbal incheiat in urma Adunarii generale a membrilor Asociatiei de proprietari in care a fost ales actualul presedinte al Asociatiei de proprietari
  • declaratia Asociatiei de proprietari/ locatari semnata, privind:
    • componenta comitetului Asociatiei de proprietari/ locatari
    • numarul de scari din imobil
    • numarul de etaje din imobil
    • numarul de apartamente din imobil
    • numarul de persoane din imobil
    • suprafata terenului detinut
    • cont banca
    • adresa de corespondenta, telefon, e-mail
    • alti consumatori care se alimenteaza din bransament
    • imputernicire Asociatie de proprietari/ locatari, semnata de presedinte, pentru semnarea contractului, in cazul in care semneaza alt membru al comitetului (langa semnatura se va mentiona CNP + copie BI/CI)
  • acord sau protocol incheiat cu consumatorii bransamentului comun, privitor la datorii (in cazul separarii consumului)

CONTORIZARE

Contoare montate pe bransament

Masurarea cantitatii de apa consumata de catre dumneavoastra este realizata cu ajutorul aparatului de masura – numit si contor sau apometru – montat pe bransament, in caminul de bransament.

Indicatiile contorului montat pe bransament stau la baza decontarilor economice dintre dumneavoasta si Acvapur-Dam.

Montarea contorului pe bransament se poate face exclusiv de catre angajatii companiei.

Orice interventie asupra contorului este interzisa, putand afecta grav, atat cantitativ, cat si calitativ furnizarea serviciului de alimentare cu apa potabila. In cazul in care caminul este situat pe proprietatea dumneavoastra aveti obligatia sa pastrati intacta integritatea contorului, inclusiv sigiliile. Ruperea sigiliului este permisa numai in caz de incendiu. In acest caz, aveti obligatia de a solicita resigilarea contorului in termen de 24 de ore. In caz contrar, actiunea este considerata alimentare clandestina cu apa.

In cazul contoarelor aflate pe proprietatea dumneavoastra aveti obligatia de a asigura accesul la contor (indiferent daca este al dumneavoastra sau al unui al consumator) in conditii de igiena si de securitate, sa permiteti citirea contorului, verificarea integritatii contorului, demontarea contorului in vederea verificarii metrologice, inclusiv pentru sistarea furnizarii alimentarii cu apa.

Metode de citire a contoarelor

In functie de metoda de afisare a cantitatii de apa masurate, contoarele de apa pot fi cu citire directa sau cu citire la distanta. De aceste informatii trebuie sa tineti cont atunci cand doriti sa cititi dumneavoastra contorul sau daca aveti indoieli asupra corectitudinii citirii de catre angajatii nostri.

Contoare cu citire directa

Cantitatea de apa masurata este data de indicatia cadranului dreptunghiular, in mc intregi. Indicatiile cadranelor circulare se citesc ca si in cazul contoarelor cu citire indirecta. Aceste cadrane indica zecimale si servesc doar la etalonarea contoarelor. Steluta rosie indica trecerea apei prin contor.

Exemplu: cantitate masurata: 1713 mc

FACTURA SI MODALITATI DE PLATA

Factura se emite pana in data de 15 a fiecarei luni, pentru toti clientii societatii, pe baza estimarii consumului.

In cat timp trebuie platita factura?

Factura se achita in termenul scadent indicat pe factura. Numarul de zile pana la scadenta facturii nu poate fi mai mic de 15 zile de la data emiterii acesteia. Neachitarea facturii in termen de 30 zile de la scadenta atrage dupa sine calcularea de penalitati de intarziere in valoare de 0,10% pe zi incepand cu prima zi dupa scadenta.

Neachitarea facturilor in termen de 45 zile de la data scadentei, duce la intreruperea serviciilor furnizate. Rebransarea se face dupa plata tuturor facturilor si a devizului privind executia lucrarilor pentru debransare-rebransare.

Dar daca nu primesc factura?

Neprimirea facturii nu constituie motiv de neplata. Contactati-ne la numarul de telefon: 0740 892 535 sau la adresa de e-mail: facturareacvapurdam@gmail.com.

In cazul in care ati ratacit factura sau nu ati intrat in posesia ei, puteti solicita emiterea unui duplicat dupa factura.

Cererea poate fi facuta doar de titularul de contract/ reprezentant legal.

MODALITATI DE PLATA

Clientii Acvapur-Dam au la dispozitie urmatoarele modalitati de achitare a facturilor:

PLATA IN NUMERAR

– Plata la terminalele PayPoint Romania;

– Plata la terminalele Un-Doi Centru de Plati;

Pentru efectuarea platilor la terminalele PayPoint este obligatorie prezentarea facturii. Plata se face fara comision pentru client.

PLATA PRIN TRANSFER BANCAR

     – Ordin de plata/Internet Banking:

IBAN: RO61BTRLRONCRT0074367101 deschis la Banca Transilvania SA
La achitarea facturilor de consum trebuie sa mentionati pe ordinul de plata numarul facturii si codul de client.

PLATA CU CARDUL

Prin intermediul aplicatiei mobile PayPoint.

INTRERUPEREA SERVICIILOR

Societatea ACVAPUR-DAM SRL are dreptul sa recurga la intreruperea furnizarii serviciilor pentru neplata, pentru lipsa partener contractual sau in cazul in care se constata consum clandestin, mai precis:

  • Sa desfiinteze bransamentele sau racordurile realizate fara obtinerea avizelor legale si sa sesizeze autoritatile competente, in cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradari intentionate ale componentelor sistemului de alimentare cu apa si de canalizare; Sunt considerate consumuri clandestine si cazurile cand consumul se face prin ruperea sigiliilor, demontarea contorului, montare inversa, by pass la contor, demontare/distrugere Cyble si alte modalitati de sustragere a consumului fara a fi inregistrat de aparatura de masura.
  • Sa intrerupa furnizarea apei prin debransarea de la limita de proprietate, numai dupa (minim) 5 zile lucratoare de la primirea de catre utilizator a unei notificari constand in comunicarea scrisa facuta de Operator si transmisa utilizatorului, in urmatoarele situatii:
    • utilizatorul nu achita contravaloarea serviciilor prestate in termen de 45 de zile calendaristice de la data scadenta, precum si alte obligatii de plata neonorate la scadenta Operatorului (majorari, cheltuieli de judecata, etc.) indiferent de natura, cuantumul sau vechimea lor;
    • utilizatorul nu remediaza defectiunile interioare si prin aceasta prejudiciaza alimentarea cu apa a altor utilizatori;
    • neachitarea obligatiilor de plata pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor constructii sau instalatii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localitatilor, aflate in administrarea lor;
    • impiedicarea delegatului imputernicit al Operatorului de a controla instalatiile de utilizare, de a monta, verifica, inlocui sau citi aparatele de masurare-inregistrare sau de a remedia defectiunile la instalatiile administrate de Operator, cand acestea se afla pe proprietatea utilizatorului;
    • bransarea sau racordarea, fara acordul Operatorului la instalatiile altui utilizator ori schimbarea, fara acordul Operatorului, in cadrul unor lucrari de reparatii capitale, reconstruiri, modificari, modernizari sau extinderi, a caracteristicilor tehnice si/sau a parametrilor instalatiilor de utilizare;
    • utilizatorul foloseste in instalatia interioara pompe cu aspiratie din retea direct sau prin bransamentul de apa, fara avizul Operatorului;
  • Sa intrerupa furnizarea apei dupa 15 zile calendaristice de la expedierea catre utilizator a unei notificari, in urmatoarele situatii:
    • la incalcarea oricaror altor obligatii prevazute in: contract, regulamentul serviciului de alimentare cu apa si canalizare si legislatia in materie
    • daca utilizatorul refuza incheierea unui nou contract ori perfectarea sau reactualizarea contractului existent in conditiile modificarii reglementarilor sau conditiilor tehnico –economice care au stat la baza incheierii acestuia.  Procedura de notificare se considera indeplinita si in cazul unui eventual refuz de primire a acesteia  de catre utilizator, sau o avizare – lipsa de la domiciliu din partea utilizatorului.