LUCRARI DE EXECUTIE BRANSAMENTE/ RACORDURI
Cerere bransament apa Acvapur
Click pentru a descarca cererea
Atentie! Un bransament/ racord corect executat este garantia unor servicii de calitate si a continuitatii acestora.
Din acest motiv, respectarea acestor pasi este obligatorie. Va atragem atentia asupra faptului ca o lucrare realizata necorespunzator poate afecta grav calitatea apei, a sistemului de apa si canalizare si poate pune in pericol sanatatea consumatorilor alimentati din acel bransament.
In astfel de cazuri, sunteti direct responsabili in fata legii si va expuneti la riscul de a plati o amenda in cazul unui control.
EXECUTIA UNUI BRANSAMENT/ RACORD
Bransamentul este partea din reteaua de alimentare cu apa care asigura legatura intre reteaua de distributie si reteaua interioara a unei incinte sau a unei cladiri. Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si contorul, apartin retelei de distributie.
Racordul este partea din reteaua de canalizare care asigura legatura dintre instalatiile interioare de canalizare ale clientului si reteaua de canalizare, inclusiv caminul de racord. Racordul de la camin spre retea, inclusiv caminul de racord, apartin retelei de canalizare.
Bransarea / racordarea la sistemul de distributie a apei potabile, respectiv la sistemul de canalizare presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
- solicitare – emitere acord de principiu;
- completare cerere executie bransament/racord/montaj contor;
- semnare contract de executie bransament/ racord cu Acvapur-Dam;
- semnare contract de furnizare servicii de alimentare cu apa/ de canalizare;
- executia lucrarii;
- receptia lucrarii, punerea in functiune a bransamentului/ racordului, intrarea in vigoare a contractului de furnizare servicii de alimentare cu apa/ de canalizare.
Solicitarea acordului de principiu se realizeaza in momentul intocmirii documentatiei pentru obtinerea autorizatiei de construire.
Acordul de principiu poate fi favorabil sau nefavorabil; in situatia in care avizul de principiu este nefavorabil, demersul solicitantului se opreste la aceasta etapa.
Pentru obtinerea garantiei lucrarilor si o buna functionare a bransamentului de apa/ racordului de canalizare, executia lucrarilor se realizeaza cu Acvapur-Dam, societatea care administreaza reteaua de apa si canalizarea.
Instalatiile interioare trebuie sa corespunda standardelor in vigoare si sa nu constituie un impediment pentru distributia apei potabile sau un pericol pentru bransament.
EMITERE AVIZE/ACORDURI
Tipuri de avize eliberate de Acvapur-Dam
Acord principiuClick pentru a descarca cererea
Acordul de principiu – document scris eliberat de catre Acvapur-Dam, prin care se comunica solicitantilor, informatii despre posibilitatea sau imposibilitatea conectarii imobilului la retelele de alimentare cu apa si/sau de canalizare, sau privind executiile de legaturi noi, mutare/redimensionare bransament/ racord, sau separare corp imobil/spatiu comercial/ scara bloc.
Pentru obtinerea acordului de principiu este necesara depunerea urmatoarelor documente la sediul Acvapur-Dam, respectiv:
- copie act de proprietate/act de inchiriere;
- copie BI / CI proprietar;
- copie certificat urbanism;
- doua copii xerox plan cadastral 1:500 pe care sa fie pozitionata proprietatea;
- copie xerox plan incadrare in zona, scara 1:2000, pe care sa fie pozitionata proprietatea;
- pentru persoane juridice este necesara o copie a Certificatului Unic de Inregistrare la Registrul Comertului si/ sau a Certificatului de Inregistrare Fiscala;
- memoriu tehnic de arhitectura.
Suplimentar mai pot fi necesare si actele:
- breviar de calcul pentru necesarul de debit de apa;
- inventar de coordonate tip STEREO 1970 sau STEREO LOCAL (al punctelor de contur, certificat de firma de cadastru autorizat) pentru proprietate;
Aviz amplasamentClick pentru a descarca cererea
Avizul de Amplasament este raspunsul scris al prestatorului la cererea unui solicitant, in care se precizeaza punctul de vedere fata de propunerea de amplasament a obiectivului solicitantului referitor la indeplinirea conditiilor de coexistenta a obiectivului cu retelele de apa si/sau canalizare administrate de Acvapur-Dams
Pentru obtinerea avizului de amplasament, este necesara depunerea urmatoarelor documente la sediul Acvapur-Dam, respectiv:
- titlu de proprietate/extras CF de informare;
- act de identitate;
- plan de situatie;
- certificat de Inregistrare emis de Registrul Comertului;
- certificat de urbanism;
- memoriu tehnic ;
SISTARE TEMPORARA FURNIZARE APA
Sistarea temporara este un serviciu prin care se intrerupe, la cererea clientului, furnizarea apei potabile la un bransament, prin inchiderea si sigilarea robinetului de concesie (robinetul situat inainte de contor in sensul de curgere a apei) si demontarea contorului. Solicitarea demontarii contorului poate fi o solutie utila in cazul imobilelor nelocuite la care nu exista consum de apa. Astfel se poate evita deteriorarea contorului in caminul de apometru nesupravegheat sau inghetarea instalatiilor interioare de apa la temperaturi scazute. Contorul demontat se pastreaza la sediul companiei pana in momentul in care solicitati remontarea lui.
Indexul contorului se citeste dupa inchiderea robinetului de concesie in prezenta dumneavoastra si se consemneaza intr-un proces verbal intocmit in 2 exemplare. Pe baza acestuia se regularizeaza prestatiile facturate, prin emiterea de facturi de regularizare sau stornare. Indexul contorului la remontare trebuie sa fie identic cu cel citit la demontare, daca remontarea se face in termenul de scadenta al contorului demontat.
Sistarea temporara a furnizarii apei se face doar in conditii meteo favorabile, la temperaturi mai mari de –5 grade Celsius. In caz contrar exista pericolul inghetarii contorului.
Puteti solicita acest serviciu prin depunerea unei cereri la sediul societatii. In cazul in care contorul alimenteaza mai multi consumatori finali (cazul curtilor comune) cererea trebuie sa fie insotita de acceptul coproprietarilor.
Plata serviciului se va realiza in momentul depunerii cererilor de demontare, si respectiv de montare. In cazul in care efectuati plata prin transfer bancar, la depunerea solicitarii trebuie sa prezentati dovada platii.
Termenul de furnizare a serviciului este de 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii, la data si ora stabilita impreuna cu dumneavoastra.